Project INTELLECTUS - ලිපි අංක 03
පසුගිය දිනක සාමාන්ය පෙළ සිසුන් සඳහා අන්තර්ක්රියාකාරී ඉගෙනුම් සැසියක් පැවැත්වීමට පොතුපිටිය මහා විද්යාලය පැමිණීමට අපට අවස්ථාව ලැබුණි.
අප පාසලට පැමිණි විගස පාසලෙහි ගුරුවරුන් සහ සිසුන් විසින් අප ව උණුසුම් ලෙස ගනු ලැබිණ. පාසලේ සිසුන් සැසිය කෙරෙහි දැඩි උද්යෝගයක් පෙන්නුම් කළහ.
අප ව හඳුන්වා දෙමින් සහ වැඩසටහනේ අරමුණ පැහැදිලි කරමින් අපි සැසිය ආරම්භ කළෙමු. ඉන්පසු ව පළමු ව අප සාමාන්ය පෙළ විෂය නිර්දේශයට අදාළ විවිධ මාතෘකා සාකච්ඡා කළෙමු. සාකච්ඡාව ඉදිරියට යද්දී, සිසුන්ට අවධානය යොමු කිරීමට පහසු වන ලෙසට සහ උනන්දුව තබා ගැනීමට අන්තර්ක්රියාකාරී ක්රියාකාරකම් සහ ක්රීඩා භාවිතා කළෙමු. එහිදී සිසුහු ඔවුන්ගේ උද්යෝගය සහ කුතුහලය දිගට ම පෙන්නුම් කළහ.
අප විසින් සිදුකල අන්තර්ක්රියාකාරී ක්රියාකාරකම් සහ ක්රීඩා කිහිපයක විස්තර පහත දැක්වේ,
කුලක-නිර්මාණය කිරීමේ ක්රීඩාව
ඔබට අවශ්ය දේ : සෑම කණ්ඩායමකට ම කාඩ්පත් 7ක් සහ කඩදාසි බෑගයක්.
සිසුන් කණ්ඩායම් කිහිපයකට අහඹු ලෙස බෙදන්න. (අව ම වශයෙන් කණ්ඩායම් 2ක්)
පුවරුවේ {0,1,2,,6} හි උප කුලක පහක් හෝ වැඩි ගණනක් විවිධ ආකාරවලින් ලියන්න (කුලක ජනන ක්රමය, අවයව අනුව, ... ) සහ ඒවා A,B,C, සංකේත මගින් දක්වන්න.
සෑම කණ්ඩායමකට ම අංක 0,1,,6 ඇතුළත් කාඩ්පත් සහ කඩදාසි බෑගයක් දෙන්න.
කුලක ඡේදනය, මේලය සහ අනුපූරක භාවිතයෙන් පුවරුවේ ප්රකාශනයක් ලියා (උදා: AB, (A-B)C, ආදිය) සහ කාඩ්පත් භාවිතයෙන් එම කට්ටලය සාදා එය කඩදාසි බෑගයට දමන ලෙස සිසුන්ගෙන් ඉල්ලා සිටින්න. තවද, සමහර පියවර වල දී, කුලක ගණිතකර්ම සංකේත ලෙස ලිවීම වෙනුවට, වෙන් රූප සටහනක් මගින් එය දක්වන්න.
(ක්රීඩාව අතරතුර, මෙම ක්රීඩාව පහසු කිරීම සඳහා ලබා දී ඇති කුලක වල අවයව වෙන් රූප සටහනක ලිවීමට සිසුන්ට ඉඟියක් දෙන්න.)
එය නිවැරදි ව සහ ඉක්මනින් ම කරන කණ්ඩායමට ලකුණක් ලැබෙනු ඇති අතර, එක් කණ්ඩායමකට ලකුණු 10ක් ලැබෙන තෙක් පෙර පියවර නැවත කරන්න. කණ්ඩායම් දෙකක් හෝ වැඩි ගණනක් අවසානයේ ලකුණු දහයක් ලබා ගන්නේ නම්, එක් කණ්ඩායමක් අනෙක් කණ්ඩායමට වඩා වැඩි ප්රමාණයක් ලබා ගන්නා තෙක් හෝ සෑම කණ්ඩායමකටම ලකුණු 10 කින් ජයග්රහණය ලබා දෙන තෙක් ඉදිරියට යන්න.
අනුමාන-සංඛ්යා ක්රීඩාව
ඔබට අවශ්ය දේ: සෑම කණ්ඩායමකටම කඩදාසි සහ පෑනක්/පැන්සලක්.
සිසුන් කණ්ඩායම් කිහිපයකට අහඹු ලෙස බෙදන්න. (එක කණ්ඩායමකට අව ම වශයෙන් සිසුන් 2 ක්)
තාත්වික සංඛ්යාවල සමාන්තර ශ්රේණියක පද කිහිපයක් එය කීවන පදයද යන්න සමග (අවම වශයෙන් පද 2) පුවරුවේ ලියන්න. උදාහරණයක් ලෙස, {Tn} යනු ගණිතමය ප්රගතියක් නම්, අනුක්රමික පද දෙකක් අතර වෙනස පහසුවෙන් ගණනය කළ හැකි වන පරිදි පෝරමයේ (n,Tn) වෙනස් යුගල 2ක් වත් ලියන්න.
පළමු පියවර කිහිපය සඳහා ඔබට අඛණ්ඩ ව පද ලිවීමෙන් ක්රීඩාව පහසු කළ හැක.
ධන නිඛිලයක් (n) ලබා දී ලබා දී, දී ඇති කඩදාසියේ ශ්රේණියේ n වන පදය ලියා අවසන් කිරීමෙන් පසු සිටගන්නා ලෙස සිසුන්ගෙන් ඉල්ලා සිටින්න.
මුලින් ම නිවැරදි පිළිතුර ලියන කණ්ඩායමට ලකුණක් ලැබේ.
පෙර පියවර නැවත නැවතත්, එක් කණ්ඩායමකට ලකුණු 10 ක් ලැබෙන තුරු ක්රීඩාව කරන්න.
අපගේ ප්රජා සත්කාරය සමඟින් පොතුපිටිය මහා විද්යාලයීය සිසුන් උදෙසා පවත්වන ලද සැසි පිළිබඳ ලියැවෙන ලිපි මාලාවේ අවසාන ලිපිය සමඟ නැවත හමුවෙමු.
Comments
Post a Comment